علوم انسانی دریا
مصطفی رسول رویسی؛ همایون یوسفی؛ ادریس محمودی
چکیده
هدف از این پژوهش، ارائه مدلی برای بازاریابی بین المللی استارتاپهای ایرانی با تمرکز بر استارتاپهای خدماتی مجازی ایران میباشد. این پژوهش از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی است و از نظر ماهیت آمیخته اکتشافی (کیفی – کمی)؛ چرا که علاوه بر جنبه آگاهی بخشی و علمی، جنبه کاربردی نیز برای شرکتها و سازمانهای مختلف مرتبط با استارتاپهای ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، ارائه مدلی برای بازاریابی بین المللی استارتاپهای ایرانی با تمرکز بر استارتاپهای خدماتی مجازی ایران میباشد. این پژوهش از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی است و از نظر ماهیت آمیخته اکتشافی (کیفی – کمی)؛ چرا که علاوه بر جنبه آگاهی بخشی و علمی، جنبه کاربردی نیز برای شرکتها و سازمانهای مختلف مرتبط با استارتاپهای خدماتی مجازی ایران در بر خواهد داشت. همچنین و با توجه به ماهیت و از نظر روش انجام، یک پژوهش کیفی است. ولی از آنجا که این تحقیق در صدد طراحی مدل است، رویکرد تحقیق از نوع اکتشافی است. نتایج این پژوهش نشان داد که به طور کلی مشخصات کشور مقصد، ویژگیهای دانشی شرکت، تجریه بین المللی شرکت، ارتباطات، مهارتهای بازاریابی، کسب تجربه و آموزش، ساختار شرکت، استراتژیها، و طبقه بندی مشتریان بین المللی مضامین اصلی مدل بازاریابی بین الملل استارتاپهای ایرانی بوده اند. با توجه به نیازهای نوظهور مشتریان، با توسعه فناوریها و مدلهای تجاری جدید، استارتآپها ابزارهای بی بدیلی هستند که می توانند به طور گشترده در صنعت دریایی مورد استفاده قرار بگیرند. استارتآپهایی که در حوزه صنایع دریایی فعالیت میکنند، می توانند در راستای اجرای طرحها و پروژههای هوشمندسازی بنادر و فعالیت های دریایی، در حوزههای تولید نرم افزار، ایجاد ابزارها و زیرساختهای مبتنی بر اینترنت، بازاریابی تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز شناورها، تجهیزات عملیات بندری، گردشگری دریایی، صنعت کشتیسازی و طراحی تجهیزات مخابراتی، خشکی و دریایی اقدام کنند.