مهندسی دریا
‌شبیه‌سازی عددی مقاومت و تریم یک شناور تندرو بدنه پروازی با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی

رضا شمسی؛ علی ابراهیمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 آذر 1399

https://doi.org/10.22113/jmst.2020.219383.2352

چکیده
  در دهه اخیر استفاده از شناورهای بدنه پروازی به علت عملکرد مناسب در سرعت‌های بالا در بخش های تجاری و نظامی بسیار گسترده شده است. به دلیل پیچیده ‌بودن رفتار شناورهای بدنه پروازی، تحلیل عملکرد هیدرودینامیکی آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. دینامیک سیالات محاسباتی ابزاری موثر و کارآمد برای تحلیل‌های عددی هیدرودینامیک شناورهای تندرو ...  بیشتر

مهندسی دریا
بررسی تأثیر ابعاد هندسی بر رفتار هیدرودینامیکی شناور دو بدنه (SWATH)

احمد حاجیوند؛ حسام الدین روانبخش

دوره 21، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 51-62

https://doi.org/10.22113/jmst.2018.121447.2132

چکیده
  توسعه گسترده طراحی و ساخت کشتی ­های چند بدنه در نیمه دوم قرن بیستم آغاز شد. امروزه، تعداد زیادی از این شناورها با طرح های مختلف ساخته می شود. با این وجود مطالعات عددی و آزمایشگاهی کمتری بر روی رفتار آنها در مقایسه با شناورهای تک بدنه انجام شده است. طول و فاصله دو بدنه از عوامل موثر بر الگوی موج ایجاد شده در اطراف و بین دو بدنه و در نتیجه ...  بیشتر