مهندسی دریا
جواد احسن؛ محمد اسماعیل دوست؛ عامر کعبی؛ وحید زارعی
چکیده
سیستم اعداد ماندهای دارای ساختار محاسباتی موازی و بدون تداخل رقم نقلی در محاسبات، می باشد و به صورت گسترده در مواردی همچون پردازش سیگنال دیجیتال، رمزنگاری، طراحی فیلترهای FIR و موارد دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله به طراحی یک مبدل معکوس بهینه و کارا برای مجموعه پیمانه {〖2^(n-2)+1,2〗^(n-3)-1,2^(n-3)+1,2^(n-5)-1}پرداخته شده است. در ...
بیشتر
سیستم اعداد ماندهای دارای ساختار محاسباتی موازی و بدون تداخل رقم نقلی در محاسبات، می باشد و به صورت گسترده در مواردی همچون پردازش سیگنال دیجیتال، رمزنگاری، طراحی فیلترهای FIR و موارد دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله به طراحی یک مبدل معکوس بهینه و کارا برای مجموعه پیمانه {〖2^(n-2)+1,2〗^(n-3)-1,2^(n-3)+1,2^(n-5)-1}پرداخته شده است. در این مجموعه پیمانه با توجه به انتخاب پیمانههای خوش فرم و متوازن، منجر به پیاده سازی سخت افزاری بهینه، با حداقل فضای سخت افزاری و حداقل تاخیر زمانی میشود. مزیت اصلی در این طراحی استفاده از ساختار سخت افزاری بر پایه جمع کننده ها و بدون ROM میباشد. از طرفی دیگر مجموعه پیمانه پیشنهادی به گونه ای انتخاب شده است که نسبت به اکثر مجموعه پیمانه های موجود اول بوده و در نتیجه در پیاده سازی ضرب مونتگومری به عنوان مجموعه پیمانه دوم مناسب می باشد. مبدل معکوس پیشنهادی دارای ساختار دوسطحی میباشد. در سطح اول از قضیه باقیمانده چینی و در سطح دوم از تبدیل درهم- مبنا، جهت محاسبه عدد وزن دار نهایی، استفاده شده است. نتایج تئوری محاسبات نشان دهنده تاخیر زمانی کم و اشغال فضای سخت افزاری حداقلی در این طراحی، می-باشد.
علوم انسانی دریا
حسن جعفری؛ سید ناصر سعیدی؛ عامر کعبی؛ ابراهیم نوشادی؛ حمید رضا حلافی
چکیده
این تحقیق کاربردی با هدف ارزیابی میزان رقابت پذیری خدمات بندری با استفاده از روش های تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل اهمیت - عملکرد انجام شده است. در ابتدا با بررسی پیشینه تحقیق 53 شاخص رقابت پذیری خدمات بندری استخراج و برای اطمینان از موثر بودن شاخص های شناسایی شده از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده، از شاخص ...
بیشتر
این تحقیق کاربردی با هدف ارزیابی میزان رقابت پذیری خدمات بندری با استفاده از روش های تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل اهمیت - عملکرد انجام شده است. در ابتدا با بررسی پیشینه تحقیق 53 شاخص رقابت پذیری خدمات بندری استخراج و برای اطمینان از موثر بودن شاخص های شناسایی شده از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده، از شاخص شناسایی شده، در تحلیل عاملی تنها 27 شاخص بار عاملی بر روی هشت عامل هزینه های لجستیکی، دسترسی، تسهیلات بندری، خدمات بندر، ایمنی و امنیت، بهروری و کارائی، قابلیت اطمینان، وضعیت پسکرانه داشتند. همچنین یافته های حاصل از تحلیل اهمیت و عملکرد نشان داد در بین عوامل هشتگانه، به ترتیب عامل بهروری و کارائی بیشترین و عامل وضعیت پسکرانه کمترین تفاوت بین میانگین عملکرد از میانگین اهمیت را به خود اختصاص دادند. و همچنین موقعیت قرارگیری هر عامل در چارکهای ماتریس اهمیت و عملکرد بیانگر این است که به جز عامل دوم (دسترسی) و عامل پنجم (ایمنی و امنیت) کلیه عوامل در چارک یک قرار دارند.
حسن جعفری؛ سید ناصر سعیدی؛ عامر کعبی؛ ابراهیم نوشادی؛ حمید رضا حلافی
چکیده
این تحقیق کاربردی با هدف شناسایی و رتبه بندی علل تأخیر در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در دو مرحله انجام شده است. در مرحله اول با بررسی آمار تأخیر در عملیات تخلیه و بارگیری و بیان علت های آن در ترمینالهای مورد کاوی شده در بازه ی زمانی مورد مطالعه و همچنین برگزاری جلسات طوفان فکری با کارشناسان ترمینالهای مذکور بیست و هفت علت تأخیر ...
بیشتر
این تحقیق کاربردی با هدف شناسایی و رتبه بندی علل تأخیر در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در دو مرحله انجام شده است. در مرحله اول با بررسی آمار تأخیر در عملیات تخلیه و بارگیری و بیان علت های آن در ترمینالهای مورد کاوی شده در بازه ی زمانی مورد مطالعه و همچنین برگزاری جلسات طوفان فکری با کارشناسان ترمینالهای مذکور بیست و هفت علت تأخیر در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری شناسایی شداند. در مرحله دوم با توجه علل شناسایی شده در مرحله اول میزان احتمال رخداد (فرکانس رخداد)، میزان تأثیر آن بر فرایند پس از رخداد (شدت) و احتمال شناسایی آن قبل از تأثیر بر فرایند (ردیابی)، توسط کارشناسان بر اساس مقیاس 1 تا 10 تعین شد. در نهایت بر طبق امتیازات بدست آمده توسط هر یک از علل ماتریس تصمیم گیری تشکیل شده و با استفاده از مدل تاپسیس، علل مذکور در هر یک از ترمینالهای کانتینری مورد کاوی شده رتبه بندی شداند. نتایج بدست آمده نشان داد که علل تأخیر در عملیات تخلیه و بارگیری در ترمینالهای کانتینری مورد کاوی شده از نظر احتمال رخداد، میزان تأثیر آن بر فرایند پس از رخداد و احتمال شناسایی آن قبل از تأثیر بر فرایند، دارای تفاوت معناداری هستند. در نهایت چندین راهکار جهت کاهش این علل ارائه شد.
امیر اشتری لرکی؛ مسعود صدری نسب؛ ماتیاس تامچک؛ وحید چگینی؛ عامر کعبی
دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1392، ، صفحه 16-24
چکیده
خور دورق در قسمت انتهای شمال غربی خور موسی در جنوب غربی ایران واقع گردیده است. موج جزرومدی وارد شده از خلیج فارس به این خور بر اثر پدیده تشدید به دامنه ای در حدود شش متر می رسد. نوع جزرومد در این خور آمیخته(نیم روزانه نا برابر) است. دراین مطالعه جزرومد در خور دورق توسط قسمت هیدرودینامیکی مدل کوهیرنس شبیه سازی گردیده وبا استفاده از رابطه ...
بیشتر
خور دورق در قسمت انتهای شمال غربی خور موسی در جنوب غربی ایران واقع گردیده است. موج جزرومدی وارد شده از خلیج فارس به این خور بر اثر پدیده تشدید به دامنه ای در حدود شش متر می رسد. نوع جزرومد در این خور آمیخته(نیم روزانه نا برابر) است. دراین مطالعه جزرومد در خور دورق توسط قسمت هیدرودینامیکی مدل کوهیرنس شبیه سازی گردیده وبا استفاده از رابطه بین سطح آب و انرژی پتانسیل,میزان الکتریسیته قابل استحصال در حالت های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. مدل مورد استفاده براساس مختصات سیگمای عمودی، متشکل از سه لایه می باشد. در ساده ترین حالت می توان در سطح مقطع خور دورق فرعی به طور متوسط 32مگاوات و با بازده 35 درصد 2/11 مگاوات انرژی الکتریکی استحصال نمود. با نصب توربین های دو طرفه، می توان هم در حالت جزر وهم در حالت مد الکتریسیته تولید نمود و در صورت تقسیم حوزه آبی مورد نظر به دو حوضچه مجزا امکان تولید الکتریسیته در تمام سا عات شبانه روز وجود دارد. با احداث سد در مقطع خور دورق اصلی حوضچه ای طبیعی با مساحت20 کیلومتر مربع ایجاد شده, امکان استحصال 25 مگاوات الکتریسیته در شبانه روزرا فراهم میکند. در ادامه، با فرض لایروبی وخاک برداری خورها واراضی احاطه شده با خورهای زنگی و دورق، مدل برای حوضچه هایی به مساحتهای 60,29 و110 کیلومتر مربع اجرا گردید. نتایج محاسبات نشان می دهد که امکان تولید به ترتیب 74,36و136 مگاوات الکتریسیته در حالت های مذکور می باشد.